BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL HÜKÜMLER
Amaç
Madde 1- Bu yönetmelik, İşletme Kontrolörlerinin atanma, görev, yetki ve
sorumlulukları ile PTT İşyerleri ve servislerinde posta işletmesi ile ilgili
hizmetlerimizin, Genel Müdürlük adına araştırılması, soruşturulması,
incelenmesi ve denetlenmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla
hazırlanmıştır.
Kapsam
Madde 2- Bu Yönetmelik;
a) İşletme
Kontrolörlerinin atama, yükselme, çalışma, görev, yetki ve sorumlulukları,
b) İşletme Kontrolörlerinin
eğitilmesi ve yetiştirilmesi,
c) İşletme
Kontrolörlerince PTT işyerleri ve servislerinde posta işletmesi ile ilgili
hizmetlerin mevcut kanun, tüzük ve yönetmelik dahilinde yapılıp yapılmadığının
incelenmesi, denetlenmesi, aksaklık ve düzensizliklerin tespit edilerek gerekli
tedbirlerin alınması veya aldırılması ve posta personelinin eğitilmesi ile
ilgili esasları kapsar.
d) İşletme Kontrolörü,
posta işletmesi ile ilgili inceleme, denetim, eğitim, araştırma ve gerektiğinde
soruşturma görevi yapan ihtisas personelini ifade eder.
e) İşletme Kontrolörü,
PTT Başmüdürlüğü kadrosunda bulunur ve PTT Genel Müdürlüğü Posta Telgraf
Dairesi Başkanlığına bağlı olarak görev yapar. Görevleri ile ilgili talimatları
Genel Müdürlükten alır. Genel Müdürlük (Posta Telg. Bşk.) bu yetkiyi
gerektiğinde Başmüdürlüğüne de devredebilir.
PTT Başmüdürlüklerinde
bulundurulacak İşletme Kontrolörlerinin sayısı Genel Müdürlükçe saptanır.
Başmüdürlük kadrosunda
bulunan İşletme Kontrolörlerinin düzenledikleri her türlü inceleme raporlarını
değerlendirmek üzere Genel Müdürlük Posta Telgraf Dairesi Başkanlığında da
İşletme Kontrolörleri istihdam edilir. Gerektiğinde bu İşletme Kontrolörlerine
ülke çapında posta işletmesi ile ilgili araştırma, inceleme ve denetim görevi
yaptırılır.
Tanımlar
Madde 3- Bu Yönetmelikte geçen;
a) "PTT"
deyimi, Posta ve Telgraf Teşkilatını,
b) "Posta İşletmesi
İle İlgili Hizmetler" deyimi, posta ve telgraf hizmetlerine ait her türlü
işlemler ile telefon hizmetlerinin kurumumuzca yerine getirilen işlemleri,
c) "İşletme
Kontrolörü" deyimi, PTT işyerlerinde posta ile ilgili olarak araştırma,
inceleme, denetim, gerektiğinde soruşturma ve eğitim görevi yapan personeli,
d) "Genel
Müdürlük" deyimi, PTT Genel Müdürlüğünü,
e)
"Başmüdürlük" deyimi, PTT Başmüdürlüğünü,
f) "Merkez"
deyimi, Posta İşleme Merkezi, PTT Merkezi, Paket ve Nakliyat Merkezi, Telgraf
Merkezi, Dış Havale ve Havale Kontrol Merkezi, Posta Çekleri Merkezi ve Posta
Dağıtım Toplama Merkezini,
g) "PTT
işyeri" deyimi, Merkezlerle, PTT Şube ve Acentelikleri, gezici ve geçici
merkezleri,
h) "Kontrolörlük
Bürosu" deyimi, Kontrolörlerin PTT Başmüdürlüklerinde çalıştıkları yeri,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
KONTROLÖR OLABİLME
ŞARTLARI
Başvurma
Madde 4- Genel Müdürlükçe boş kontrolör kadroları veya pozisyonları ile
boşalabilecek kadro ve pozisyonlar dikkate alınarak isteklilerin tespiti için
gerekli hallerde teşkilata duyuru yapılır. 5. Maddede belirtilen şartları
taşıyan istekli personelin talepleri Başmüdürlüklerce değerlendirilerek bir
liste halinde Posta Telgraf Dairesi Başkanlığı işaretiyle Genel Müdürlüğe
gönderilir.
Kontrolörlüğe Giriş
Madde 5- Kontrolör olabilmek için;
a) Üniversitelerin en az
4 yıllık lisans eğitimi veren Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme,
Eğitim, İletişim, Dil Tarih, Edebiyat ve İdari Bilimler Fakülte ve
Yüksekokulları ile bunların denkliği yetkili makamlarca kabul edilen en az 4
yıl süreli yurtiçi ve yurtdışındaki öğrenim kurumlarından birisini bitirmiş
olmak,
b) PTT de tamamı
işletmede (merkezlerde), 1 yılı şef olmak kaydıyla en az 4 yıl çalışmış ve
"1102 no.lu Yönetici Yetiştirme" veya "1100 no.lu Memur
Yetiştirme (Posta Telgraf kurslarından herhangi birini veya "1031 no.lu
Parasal Posta Hizmetleri" (Manuel), " 1004 no.lu Gelen Giden Posta
Hizmetleri", "1001 no.lu Mektup
Postası Gönderileri, APS ve Tebligat Hizmetleri", "1002 no.lu Koli
Hizmetleri" ve "1003 no.lu Telgraf Hizmetleri" kurslarının her
birini başarı ile bitirmiş olmak,
c) Otuz yaşını geçmemiş
olmak,
Ancak yeterli sayıda
kontrolör adayı bulunmaması halinde yaş limiti 35'e kadar yükseltilebilir.
d) Sicil, karakter,
sağlık durumu (seyahate engel hali olmamak) ve temsil yeteneği itibarıyla bu
görevin gerektirdiği özellikleri taşımak,
Şartları aranır.
Kontrolör adayları için
Genel Müdürlükçe sınav yapılır. Sınav konuları ve şekli Genel Müdürlükçe
saptanarak yapılacak duyuruda belirtilir.
Kurs
Madde 6- Kontrolör adayı olarak tespit edilen personel, eğitim programı
çerçevesinde İşletme Kontrolörlüğü Kursuna katılır.
Kurs programında;
-İşyerlerini
denetleyebilecek derecede mevzuat bilgilerine,
-Memur ve dağıtıcı
işgücü incelemelerine ait esaslar, yöntemler ve iş organizasyonu konularına,
-Gişe otomasyonu ve
gönderilerin otomatik ayrım sevk işlemleri ile ilgili hem kullanma, hem de
denetleme yöntemlerine,
-İşletme, iş gücü,
soruşturma ve diğer incelemelerle ilgili rapor yazma tekniklerine,
-Ayrıca, Kontrolörün
yerine getireceği diğer görevlerle ilgili bilgilere,
yer verilir.
Staj
Madde 7- Kontrolör kursunu başarı ile bitirmiş olanlar, en çok 6 ay
süreyle Genel Müdürlük servislerinin çalışma şekli ve prensipleri üzerine Genel
Müdürlük ve büyük PTT Merkezleri ile Posta İşleme, Paket ve Nakliyat
Merkezlerinde, ayrıca en az 2 ay süre ile de başka bir Başmüdürlük de Genel
Müdürlükçe belirlenecek tecrübeli Kontrolör yanında staja tabii tutulur.
Staj programında;
-Merkezlerde tüm
servisler itibarıyla işletme incelemesine,
-Memur iş gücüne,
-Dağıtıcı iş gücüne,
-Cihet parselasyonuna,
(mevcuda göre),
-Motorize köy
dağıtımına,
-Posta hattı
incelemesine,
-Postaya ilişkin gümrükleme
işlemlerine,
-Gişe otomasyonu ise
gönderilerin otomatik ayrım, sevk işlemlerine,
-Yurtdışı posta alıp
verme merkezlerinin incelenmesine,
-Soruşturma tekniklerine
ve görevleri ile ilgili diğer hususlara yer verilecektir.
Staj sonunda Kontrolör
adaylarının bu görevi yapıp yapamayacağına dair staj sorumlusu Kontrolörce bir
rapor düzenlenecek ve kişiye özel işaretli Posta Telgraf Dairesi Başkanlığına
yollanacaktır.
Bu dönemde başarılı
olamayan Kontrolör adayları başka bir Kontrolör sorumluluğunda 3 ay daha staja
tabi tutulur. Bu kez de başarılı olamadıkları taktirde eski görevlerine iade
edilir.
Atama
Madde 8- Madde 6 ve 7'deki şartları yerine getirerek başarılı olanlar
Genel Müdürlükçe uygun görülecek yerlere Kontrolör olarak atanır ve başka bir
yere 2 yıldan önce nakilleri yapılmaz.
Kontrolörün Yeri
Madde 9- Başmüdürlüklerde hizmet gereği istihdam edilen, alanında
uzmanlaşmış İşletme Kontrolörleri Genel Müdürlükten (Posta Telgraf D.Bşk.)
devredilecek yetkiye göre direkt Başmüdürden talimat alır ve doğrudan Başmüdüre
bağlı olduğu için protokoldeki yerini alır.
Kontrolörlerin Yükselmeleri
Madde 10- İşletmede 4 yıl süre ile hizmet vermiş ve bu süre içinde en az
1 yıl şef olarak görev yapmış Yüksekokul (4 Yıllık) mezunu personel arasından
seçilen Kontrolör adayları ilk atamalarında amir düzeyindedir.
Bundan sonra,
Kontrolörlerin yükselmeleri PTT Genel Müdürlüğünün unvan yükselmeleri
esaslarına göre yürütülür.
İşletme Kontrolörlerinin
çalışma ortamında monotonlaşmasını önlemek ve işletmede edindikleri tecrübeden
daha fazla faydalanılmak üzere, Posta İşleme, Posta Telgraf ve Posta Telgraf
İşletme Müdürlüğü gibi kıdemine uygun bir unvana atanabilir.
Ayrılan Kontrolörlerin Tekrar Kabulleri
Madde 11- Görevlerinden istifa suretiyle veya naklen ayrılan İşletme
Kontrolörlerinin yeniden kabulleri, ara verilen süre 5 yılı geçmemek kaydıyla
PTT Genel Müdürlüğünün iznine tabidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE
SORUMULUKLARI
İnceleme Görevleri
Madde 12- İşletme Kontrolörleri, Başmüdürlükler ile bağlı işyerlerinde,
işgücü ve norm kadro, malzeme, arsa, bina, yerleşme, parselasyon işlemleri,
ücret, posta hatları ve posta hizmetlerinin kalite kontrolü, posta kodu
uygulaması, gişe otomasyonu, otomatik ayırım ve sevk, telgraf, telefon
hizmetlerinin işyerlerimizi ilgilendiren bölümü ve "Posta İşleri Denetim
Rehberi"nde belirtilen diğer konularda inceleme yapmakla görevlidir.
Denetim Görevi
Madde 13- İşletme Kontrolörleri
posta işletmesi ile ilgili hizmetleri, Kanun, Tüzük .
Yönetmelik ve diğer
mevzuat hükümlerine göre yapılıp yapılmadığını denetlemekle görevlidir.
Bunun sonucunda
uygulamadaki hataları belirlemek, mevcut aksaklıklar ile meydana gelebilecek
aksaklıkları tespit etmek ve buna uygun çözüm yollarını önermek, servislerin iş
trafiğine göre çalışma saatlerini belirlemek, hizmet için tahsis edilen
kaynakların amacına uygun kullanımlarını sağlamakla yükümlüdür.
Eğitim Görevi
Madde 14- İşletme Kontrolörleri, PTT işyerleri ve servislerindeki posta
hizmetlerinde çalışan personeli işbaşında eğitmek, bunun dışında planlanan
eğitim programlarına katılmalarında yarar görülenleri de kurs ve personel adı
belirtilerek teklifte bulunmakla görevlidir. Ayrıca Başmüdürlük genelinde posta
hizmetleri ile ilgili seminerlerde eğitmen olarak da görevlendirilebilir.
Diğer Görev
Madde 15- İşletme Kontrolörleri, PTT Başmüdürlüklerinde çalıştıkları
sırada personel alma sınavlarında üye olarak görevlendirilebilir. I3ünlara
gerektiğinde Genel Müdürlükten (Posta Telg.D.Bşk.) izin almak kaydıyla büyük
merkezlerde (birinci ve ikinci sınıf Müdür vekilliği yaptırılabilir. Ayrıca
daha çok görev alanlarıyla ilgili konularda bazı soruşturmalar için zorunlu
hallerde görevlendirilebilir. Ancak bu tür görevlendirmelerin asli işlerine
engel olmamasına özen gösterilir.
Yetkileri
Madde 16- İşletme Kontrolörleri;
a) Yukarıdaki maddelerde
belirtilen görevlerin yürütülmesi ile ilgili her türlü tedbiri almaya ve
aldırmaya,
b) Tüm posta işletmesi
ile ilgili hizmetlerin, yürürlükteki kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuat
hükümleriyle işletme usul ve prensiplerine göre yapılıp yapılmadığını
denetlemeye,
c) Başmüdürlüklere, PTT
işyerlerine, gerektiğinde üçüncü şahıslara tek imza ile yazı yazmaya,
d) İnceleme ve konusuyla
ilgili soruşturma sırasında işlerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için
gerektiğinde merkez ilgililerinin ödüllendirilmesi, cezalandırılması yönünde
yazılı teklifte bulunmaya yetkilidir.
e) PTT İşyerlerinde
yaptıkları inceleme sırasında posta işletmesi ile ilgili hizmetleri
ilgilendiren ve soruşturmayı gerektiren durumlarda Başmüdüre bilgi vererek
aldığı talimata göre işlem yapar.
f) İşletmede inceleme
yaparken kullanmak üzere yetkilerini belirtir Genel Müdürlükçe düzenlenen
İşletme Kontrolörü Kimlik Kartı ile Kontrolörlük Mührü verilir.
İmza Yetkisi
Madde 17- Genel Müdürlük ve Başmüdürlüklerde istihdam edilen İşletme
Kontrolörlerine görevleri ile ilgili olarak l. derecede imza yetkisi verilir.
Sorumlulukları
Madde 18- Kontrolörler bulundukları yerlerde görev ve sıfatlarının
gerektirdiği saygınlık ile güven duygusunu sarsacak davranışlarda bulunamazlar,
yürütmeye müdahale edemezler, incelemek üzere aldıkları belgeler üzerinde,
incelendiğine ilişkin işaret, tarih ve imza dışında açıklama, ekleme ve
düzeltme yapamazlar.
İncelemeye gidecekleri
yerleri, yapacakları işler ile görevleri dolayısıyla edindikleri gizli
belgeleri açıklayamazlar.
İşletme Kontrolörleri,
bu yönetmelikte belirtilen görevlerin yerine getirilmesinden sorumludur.
Bu sorumluluklarını yerine getirmeyenler Genel Müdürlük (Posta
Telgraf Dairesi) tarafından yazılı olarak uyarılır. Buna rağmen yönetmelikte
belirtilen esaslara uygun olarak çalışmayan Kontrolörlere, "Personel
Yönetmeliği"nin ilgili maddelerine uyan gerekli disiplin işlemi uygulanır.
Bununla bağlantılı olarak inceleme ve denetim görevini sürdürmesinde yarar
görülmeyenler ile çalışmaları verimli bulunmayanlar; Posta Telgraf Dairesi
Başkanlığının teklifi Makamın onayı ile bu unvandaki kıdemleri dikkate
alınmaksızın sabit görevlere (diğer ünvanlara) ataması yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
KONTROLÖRLERİN ÇALIŞMA
ESASLARI
Genel Esas
Madde 19- a) İşletme Kontrolörleri, Posta Telgraf Dairesi Başkanlığının
denetimi altında, ayrı ayrı yada ekipler halinde Başmüdürlüklerde çalıştırılır.
Ekip başkanı ekipteki kıdemli Kontrolör olur.
b) İşletme
Kontrolörleri, yıllık kontrolör çalışma programında yer alan incelemeler ile
kendilerine verilen diğer işleri belirtilen süreler içinde bitirirler.
Çalışma Programları
Madde 20- İşletme Kontrolörlerinin çalışmaları yıllık programlarla
yürütülür. Bu programlar Başmüdürlük PTT işyerlerinin ihtiyaçları ile istekleri
doğrultusunda İşletme Kontrolörünce hazırlanır. Bu programlar onay için Kasım
ayı içerisinde Posta Telgraf Dairesi işaretiyle Genel Müdürlüğe gönderilir.
Genel Müdürlükçe yapılan
inceleme sonucu, gerekli ilave yada çıkarmalardan sonra onaylanarak,
Başmüdürlüğe yollanan bu programın aksatılmadan uygulanmasından Başmüdür
sorumludur. Çalışma programı üzerinde yapılacak değişiklikler Genel Müdürlük
tasarrufundadır.
Başmüdürlükçe gerekçeli
olarak teklif edilecek ve Genel Müdürlükçe uygun görülen hallerde, programda
değişiklik yapılabilir. Program haricinde kontrolörlere verilecek görevler,
yazılı emirle tebliğ edilir.
Başmüdürlükteki Çalışmalar
Madde 21- Kontrolörlerin Başmüdürlükteki çalışma yerleri Başmüdürlük
bünyesindeki müstakil Kontrolörlük Bürosudur.
Bu büroda Kontrolöre
uygun çalışma ortamının sağlanması için gereken mefruşat, demirbaş malzeme
(daktilo, roteks makinası ve bandı, bond çanta) ve hizmetlerimizle ilgili Genel
Müdürlükle görüşmelerin yapılabilmesi için (560 Prefeks'li) bir telefon tahsis
edilir.
Genel Müdürlüğün yaptığı
genelge ve tebliğler ile Başmüdürlüğün bağlı birimlerine gönderdiği
talimatların birer örneği Kontrolörlük bürosuna verilir.
Kontrolörler, program
boşluk(arında büroda kaldıkları süre içerisinde işletmede inceleme ve araştırma
yaptıkları konularda, PTT işyerinde düzenleyemedikleri ve Genel Müdürlükçe
verilen görevlerle ilgili raporları düzenler.
Bunların dışında büroda
bulundukları sırada Başmüdürlüğün bulunduğu il merkezindeki PTT İşyerlerinde
inceleme ve denetim görevlerine devam edecekler ve önemli durumlarda Genel
Müdürlüğe aktarılmak üzere ara rapor düzenleyeceklerdir. Ayrıca bütün yıl
yapılan çalışmalar için yıllık faaliyet raporu düzenlenecek ve Aralık ayı
sonuna kadar Genel Müdürlüğe yollanacaktır.
İşletmedeki Çalışmalar
Madde 22- Kontrolörce programda belirtilen çalışmalar, PTT işyeri ve
konusuyla ilgili diğer mahallerde yapılır.
İşletmedeki inceleme,
araştırma, soruşturma, denetim ve eğitim çalışmalarının verilen süre içerisinde
bitirilmesi esas olmakla birlikte belirtilen süre içerisinde görevin
tamamlanamaması halinde ek süre istenebilir.
Başmüdürlüğünce de buna
uygun olarak program değişikliği için Genel Müdürlükten onay istenir.
Kontrolörün işletmedeki
çalışmaları sırasında çalışma yeri sağlanması, bilgi ve doküman toplama,
kırtasiye malzemesini temin etme, taşıt, misafirhane ve diğer sosyal
ihtiyaçları konularında işyeri yetkili personeli Kontrolöre yardımcı olmakla
yükümlüdür.
Yapılacak iş ekip
çalışmasını gerektiriyorsa o iş için yeterli personel ilgili işyeri yetkilisi
tarafından sağlanır.
Başmüdürlük Dışı Çalışmalar
Madde 23- Kontrolör ihtiyacı duyulan diğer Başmüdürlük işyerlerinde;
Doğrudan yıllık çalışma programına yada ilgili Başmüdürlüğün isteği ve Genel
Müdürlüğün (Posta Telg.D.Bşk.) onayına göre İşletme Kontrolörü
görevlendirilebilir.
Yıllık çalışma programı
ile program dışı Kontrolöre Genel Müdürlükçe (Posta Telg.D.Bşk.) verilecek
görev kendi Başmüdürlüğü dışındaki bir işyerini de kapsıyorsa ilgili
Başmüdürlüklere bilgi verilir.
Bu tür
görevlendirilmelerde ilgili Başmüdürlükçe madde 22'de açıklanan kolaylıklar
sağlanır ve Kontrolörün gelişi-ayrılışı faksla bağlı olduğu Başmüdürlüğe ve
Genel Müdürlüğe (Posta Telgraf D.Bşk.) bildirilir.
Ek Görev Verilmesi
Madde 24- Kontrolörler Genel Müdürlüğün izni alınmadan asli görevleri
dışında geçici de olsa başka bir işle görevlendirilemez.
Teftiş Organı İle Aynı Yerde Görev Yapılması
Madde 25- Kontrolörün görevi ile Teftiş Organının görevi aynı işyerinde
aynı zamana rastlarsa Teftişe engel bir durum olmadığı taktirde Kontrolör
normal çalışmalarına devam eder. Teftişe engel bir durum olması halinde durum
Başmüdürlük kanalı ile Genel Müdürlüğe (Posta Telg.D.Bşk.) bildirilir ve
alınacak emre göre hareket edilir.
Görev Yerinden Ayrılma
Madde 26- Kontrolör, Başmüdürden
izin almadan inceleme süresi içinde görev yerinden ayrılması.
Ancak Kontrolörün
çalışma yapacağı işyerinde konaklama imkanı olmadığı taktirde Başmüdür
bilgilendirilmek suretiyle, konaklayabileceği mahale, mesai saatleri dışında günübirlik
gidip gelebilir.
Denetim ve İnceleme Süreleri
Madde 27- PTT İşyerlerinde, en az iki yılda bir işletme denetimi, beş
yılda bir de kadro incelemesi yapılır. Bu süreler gerektiğinde değiştirilebilir
ve yıllık programların hazırlanmasında bu husus göz önünde bulundurulur.
Soruşturmayı Gerektiren Haller
Madde 28- Kontrolörlerce inceleme yapılan yerlerde, görev ve yetkileri
dışında soruşturmayı gerektiren bir duruma rastlanırsa bu husus Başmüdüre
bildirilir, kaybı muhtemel olan deliller toplanır ve bir tutanakla Başmüdüre
intikal ettirilir.
Rapor Düzenlenmesi
Madde 29- Kontrolörce, üçüncü bölümde belirtilen görevlerle ilgili
çalışmaların mahiyeti ve sonuçları hakkında 5 nüsha rapor düzenlenir.
Bunlar;
a) İşgücü ve norm kadro
incelemesi,
b) Posta işletmesi ile
ilgili hizmetlerin işletme incelemesi,
c) Kalite kontrol
çalışması,
d) Posta taşımaları,
posta kodu, malzeme, arsa, bina ihtiyacı, yerleşme, istatistik, işyeri açılması
ve kapatılması,
gibi konuları içeren
raporlardır.
Bu raporlarda işyerinde
görülen aksaklık ve eksiklikler, bunların giderilme yollarının yanı sıra
memnuniyet verici hususlar da belirtilir.
Kontrolörce, gerekli
görülen durumlarda mevzuat ve işletme ile ilgili inceleme raporu
düzenlenebilir.
Kontrolörce raporun
düzenlenmesinde "İşletme Kontrolörleri El Kitabı" ve "Posta
İşleri Denetim Rehberi"ndeki prensipler de göz önünde bulundurulur.
Raporların Değerlendirilmesi
Madde 30- a) Kontrolörlerce düzenlenen raporların bir nüshası
alıkonularak, diğerleri ekleriyle birlikte Başmüdürlüğe gönderilir.
b) Başmüdürlükçe, lüzum
görülüyorsa bu raporların bir nüshası, eksiklikler tamamlanmak, yanlışlıklar
düzeltilmek ve ihtiyaç görülen diğer konularda görüşü alınmak üzere ilgili
işyerlerine gönderilir. Bu yazının birer örneği Genel Müdürlüğe gönderilecek
raporun üzerine iliştirilir.
c) Kontrolör raporları
Başmüdürlüğünce detaylı bir şekilde incelenir. Başmüdürlük yetki alanındaki
konular yerine getirilir. Kontrolör raporu hakkındaki görüş ve önerileriyle
birlikte Genel Müdürlüğün yetki alanına giren konular için (2 nüsha raporla
birlikte) üst yazı ile teklifte bulunulur.
d) Raporun neticesinde
yapılan işlemler hakkında inceleme yapan Kontrolöre, ilgili PTT İşyeri ile
Başmüdürlük ihtisas Müdürlüğü yada Servisince bilgi verilir.
Seminer
Madde 31- İşletme Kontrolörleri için; değişen ve gelişen hizmetlerle
ilgili bilgi ve görgülerini artırmak, aralarındaki dayanışmayı pekiştirmek,
bilgi alış verişinde bulunmak,
İşletmede tespit edilen
aksaklıklarla ilgili çözüm yollarını tartışmak ve gerekli önerileri
değerlendirmek amacıyla Posta Telgraf Dairesi Başkanlığınca her yıl en az bir
kez seminer düzenlenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
Özlük İşleri
Madde 32- Başmüdürlüğün, İşletme Kontrolörü hakkındaki tayin, nakil,
sicil, terfi ve diğer teklif ve görüşleri Posta Telgraf ve Personel Dairesi
Başkanlıkları işaretiyle Genel Müdürlüğe bildirilir. Bu konularda ilgili
işletme Dairesinin görüşü alınmadan herhangi bir işlem yapılamaz.
Aylık ve Ücretler
Madde 33- Kontrolörlerin aylık ve ücretleri yürürlükteki mevzuata göre,
görevin önem ve özelliği gözetilerek PTT Yönetim Kurulu tarafından tespit
edilir.
Harcırah
Madde 34- Kontrolörlerin gündelik ve yol giderlerinin ödenmesinde 6245
sayılı harcırah kanunu hükümleri uygulanır. Ancak ödenecek gündelik miktarı;
İşlerin yoğunluğu, önemi ve seyahatlerin sıklığı nedeniyle, 399 sayılı Kanun
Hükmündeki Kararnamelerin 31. maddesine göre her yıl Posta Telgraf Dairesi
Başkanlığının teklifi ile PTT Yönetim Kurulu tarafından yeniden belirlenebilir.
Ek Çalışmalar
Madde 35- Kontrolöre ek çalışma yaptırıldığı takdirde, prensipler ve
Genel Müdürlükçe verilen kontenjanlar dikkate alınarak ödeme yapılır.
ALTINCI
BÖLÜM
SON
HÜKÜMLER
Genel Hükümlerin Uygulanması
Madde 36- Bu yönetmelikte değinilmeyen konularda yürürlükteki mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
Madde 37- Yönetim Kurulu kabul tarihinden itibaren bu yönetmelik
yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 38- Bu yönetmelik hükümlerini PTT Genel Müdürlüğü yürütür.
Posta Hizmetleri taban puanları 2020 açıklandı. Resmi veriler ışığında önlisans için hazırladığımız Posta Hizmetleri başarı sıralaması 2019 ‘da ayrıca iki yıllık Posta Hizmetleri bölümü hakkında bilgi vermeye çalışmaktayız. Bunun yanında kontenjanlara da yer veriliyor. https://yksdestek.com/posta-hizmetleri-2-yillik-taban-puanlari/
YanıtlaSil