22 Temmuz 2014 Salı

POSTA İŞLETME KONTROLÖRLERİ YÖNETMELİĞİ



BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL HÜKÜMLER

Amaç
Madde 1- Bu yönetmelik, İşletme Kontrolörlerinin atanma, görev, yetki ve sorumlulukları ile PTT İşyerleri ve servislerinde posta işletmesi ile ilgili hizmetlerimizin, Genel Müdürlük adına araştırılması, soruşturulması, incelenmesi ve denetlenmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.

Kapsam
Madde 2- Bu Yönetmelik;
a) İşletme Kontrolörlerinin atama, yükselme, çalışma, görev, yetki ve sorumlulukları,
b) İşletme Kontrolörlerinin eğitilmesi ve yetiştirilmesi,
c) İşletme Kontrolörlerince PTT işyerleri ve servislerinde posta işletmesi ile ilgili hizmetlerin mevcut kanun, tüzük ve yönetmelik dahilinde yapılıp yapılmadığının incelenmesi, denetlenmesi, aksaklık ve düzensizliklerin tespit edilerek gerekli tedbirlerin alınması veya aldırılması ve posta personelinin eğitilmesi ile ilgili esasları kapsar.
d) İşletme Kontrolörü, posta işletmesi ile ilgili inceleme, denetim, eğitim, araştırma ve gerektiğinde soruşturma görevi yapan ihtisas personelini ifade eder.
e) İşletme Kontrolörü, PTT Başmüdürlüğü kadrosunda bulunur ve PTT Genel Müdürlüğü Posta Telgraf Dairesi Başkanlığına bağlı olarak görev yapar. Görevleri ile ilgili talimatları Genel Müdürlükten alır. Genel Müdürlük (Posta Telg. Bşk.) bu yetkiyi gerektiğinde Başmüdürlüğüne de devredebilir.
PTT Başmüdürlüklerinde bulundurulacak İşletme Kontrolörlerinin sayısı Genel Müdürlükçe saptanır.
Başmüdürlük kadrosunda bulunan İşletme Kontrolörlerinin düzenledikleri her türlü inceleme raporlarını değerlendirmek üzere Genel Müdürlük Posta Telgraf Dairesi Başkanlığında da İşletme Kontrolörleri istihdam edilir. Gerektiğinde bu İşletme Kontrolörlerine ülke çapında posta işletmesi ile ilgili araştırma, inceleme ve denetim görevi yaptırılır.

Tanımlar
Madde 3- Bu Yönetmelikte geçen;
a) "PTT" deyimi, Posta ve Telgraf Teşkilatını,
b) "Posta İşletmesi İle İlgili Hizmetler" deyimi, posta ve telgraf hizmetlerine ait her türlü işlemler ile telefon hizmetlerinin kurumumuzca yerine getirilen işlemleri,
c) "İşletme Kontrolörü" deyimi, PTT işyerlerinde posta ile ilgili olarak araştırma, inceleme, denetim, gerektiğinde soruşturma ve eğitim görevi yapan personeli,
d) "Genel Müdürlük" deyimi, PTT Genel Müdürlüğünü,
e) "Başmüdürlük" deyimi, PTT Başmüdürlüğünü,
f) "Merkez" deyimi, Posta İşleme Merkezi, PTT Merkezi, Paket ve Nakliyat Merkezi, Telgraf Merkezi, Dış Havale ve Havale Kontrol Merkezi, Posta Çekleri Merkezi ve Posta Dağıtım Toplama Merkezini,
g) "PTT işyeri" deyimi, Merkezlerle, PTT Şube ve Acentelikleri, gezici ve geçici merkezleri,
h) "Kontrolörlük Bürosu" deyimi, Kontrolörlerin PTT Başmüdürlüklerinde çalıştıkları yeri, ifade eder.


İKİNCİ BÖLÜM
KONTROLÖR OLABİLME ŞARTLARI

Başvurma
Madde 4- Genel Müdürlükçe boş kontrolör kadroları veya pozisyonları ile boşalabilecek kadro ve pozisyonlar dikkate alınarak isteklilerin tespiti için gerekli hallerde teşkilata duyuru yapılır. 5. Maddede belirtilen şartları taşıyan istekli personelin talepleri Başmüdürlüklerce değerlendirilerek bir liste halinde Posta Telgraf Dairesi Başkanlığı işaretiyle Genel Müdürlüğe gönderilir.

Kontrolörlüğe Giriş
Madde 5- Kontrolör olabilmek için;
a) Üniversitelerin en az 4 yıllık lisans eğitimi veren Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme, Eğitim, İletişim, Dil Tarih, Edebiyat ve İdari Bilimler Fakülte ve Yüksekokulları ile bunların denkliği yetkili makamlarca kabul edilen en az 4 yıl süreli yurtiçi ve yurtdışındaki öğrenim kurumlarından birisini bitirmiş olmak,
b) PTT de tamamı işletmede (merkezlerde), 1 yılı şef olmak kaydıyla en az 4 yıl çalışmış ve "1102 no.lu Yönetici Yetiştirme" veya "1100 no.lu Memur Yetiştirme (Posta Telgraf kurslarından herhangi birini veya "1031 no.lu Parasal Posta Hizmetleri" (Manuel), " 1004 no.lu Gelen Giden Posta Hizmetleri",  "1001 no.lu Mektup Postası Gönderileri, APS ve Tebligat Hizmetleri", "1002 no.lu Koli Hizmetleri" ve "1003 no.lu Telgraf Hizmetleri" kurslarının her birini başarı ile bitirmiş olmak,
c) Otuz yaşını geçmemiş olmak,
Ancak yeterli sayıda kontrolör adayı bulunmaması halinde yaş limiti 35'e kadar yükseltilebilir.
d) Sicil, karakter, sağlık durumu (seyahate engel hali olmamak) ve temsil yeteneği itibarıyla bu görevin gerektirdiği özellikleri taşımak,
Şartları aranır.
Kontrolör adayları için Genel Müdürlükçe sınav yapılır. Sınav konuları ve şekli Genel Müdürlükçe saptanarak yapılacak duyuruda belirtilir.

Kurs
Madde 6- Kontrolör adayı olarak tespit edilen personel, eğitim programı çerçevesinde İşletme Kontrolörlüğü Kursuna katılır.
Kurs programında;
-İşyerlerini denetleyebilecek derecede mevzuat bilgilerine,
-Memur ve dağıtıcı işgücü incelemelerine ait esaslar, yöntemler ve iş organizasyonu konularına,
-Gişe otomasyonu ve gönderilerin otomatik ayrım sevk işlemleri ile ilgili hem kullanma, hem de denetleme yöntemlerine,
-İşletme, iş gücü, soruşturma ve diğer incelemelerle ilgili rapor yazma tekniklerine,
-Ayrıca, Kontrolörün yerine getireceği diğer görevlerle ilgili bilgilere,
yer verilir.

Staj
Madde 7- Kontrolör kursunu başarı ile bitirmiş olanlar, en çok 6 ay süreyle Genel Müdürlük servislerinin çalışma şekli ve prensipleri üzerine Genel Müdürlük ve büyük PTT Merkezleri ile Posta İşleme, Paket ve Nakliyat Merkezlerinde, ayrıca en az 2 ay süre ile de başka bir Başmüdürlük de Genel Müdürlükçe belirlenecek tecrübeli Kontrolör yanında staja tabii tutulur.
Staj programında;
-Merkezlerde tüm servisler itibarıyla işletme incelemesine,
-Memur iş gücüne,
-Dağıtıcı iş gücüne,
-Cihet parselasyonuna, (mevcuda göre),
-Motorize köy dağıtımına,
-Posta hattı incelemesine,
-Postaya ilişkin gümrükleme işlemlerine,
-Gişe otomasyonu ise gönderilerin otomatik ayrım, sevk işlemlerine,
-Yurtdışı posta alıp verme merkezlerinin incelenmesine,
-Soruşturma tekniklerine ve görevleri ile ilgili diğer hususlara yer verilecektir.
Staj sonunda Kontrolör adaylarının bu görevi yapıp yapamayacağına dair staj sorumlusu Kontrolörce bir rapor düzenlenecek ve kişiye özel işaretli Posta Telgraf Dairesi Başkanlığına yollanacaktır.
Bu dönemde başarılı olamayan Kontrolör adayları başka bir Kontrolör sorumluluğunda 3 ay daha staja tabi tutulur. Bu kez de başarılı olamadıkları taktirde eski görevlerine iade edilir.

Atama
Madde 8- Madde 6 ve 7'deki şartları yerine getirerek başarılı olanlar Genel Müdürlükçe uygun görülecek yerlere Kontrolör olarak atanır ve başka bir yere 2 yıldan önce nakilleri yapılmaz.

Kontrolörün Yeri
Madde 9- Başmüdürlüklerde hizmet gereği istihdam edilen, alanında uzmanlaşmış İşletme Kontrolörleri Genel Müdürlükten (Posta Telgraf D.Bşk.) devredilecek yetkiye göre direkt Başmüdürden talimat alır ve doğrudan Başmüdüre bağlı olduğu için protokoldeki yerini alır.

Kontrolörlerin Yükselmeleri
Madde 10- İşletmede 4 yıl süre ile hizmet vermiş ve bu süre içinde en az 1 yıl şef olarak görev yapmış Yüksekokul (4 Yıllık) mezunu personel arasından seçilen Kontrolör adayları ilk atamalarında amir düzeyindedir.
Bundan sonra, Kontrolörlerin yükselmeleri PTT Genel Müdürlüğünün unvan yükselmeleri esaslarına göre yürütülür.
İşletme Kontrolörlerinin çalışma ortamında monotonlaşmasını önlemek ve işletmede edindikleri tecrübeden daha fazla faydalanılmak üzere, Posta İşleme, Posta Telgraf ve Posta Telgraf İşletme Müdürlüğü gibi kıdemine uygun bir unvana atanabilir.

Ayrılan Kontrolörlerin Tekrar Kabulleri
Madde 11- Görevlerinden istifa suretiyle veya naklen ayrılan İşletme Kontrolörlerinin yeniden kabulleri, ara verilen süre 5 yılı geçmemek kaydıyla PTT Genel Müdürlüğünün iznine tabidir.


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

GÖREV YETKİ VE SORUMULUKLARI

İnceleme Görevleri
Madde 12- İşletme Kontrolörleri, Başmüdürlükler ile bağlı işyerlerinde, işgücü ve norm kadro, malzeme, arsa, bina, yerleşme, parselasyon işlemleri, ücret, posta hatları ve posta hizmetlerinin kalite kontrolü, posta kodu uygulaması, gişe otomasyonu, otomatik ayırım ve sevk, telgraf, telefon hizmetlerinin işyerlerimizi ilgilendiren bölümü ve "Posta İşleri Denetim Rehberi"nde belirtilen diğer konularda inceleme yapmakla görevlidir.

Denetim Görevi
Madde 13- İşletme Kontrolörleri posta işletmesi ile ilgili hizmetleri, Kanun, Tüzük .
Yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine göre yapılıp yapılmadığını denetlemekle görevlidir.
Bunun sonucunda uygulamadaki hataları belirlemek, mevcut aksaklıklar ile meydana gelebilecek aksaklıkları tespit etmek ve buna uygun çözüm yollarını önermek, servislerin iş trafiğine göre çalışma saatlerini belirlemek, hizmet için tahsis edilen kaynakların amacına uygun kullanımlarını sağlamakla yükümlüdür.

Eğitim Görevi
Madde 14- İşletme Kontrolörleri, PTT işyerleri ve servislerindeki posta hizmetlerinde çalışan personeli işbaşında eğitmek, bunun dışında planlanan eğitim programlarına katılmalarında yarar görülenleri de kurs ve personel adı belirtilerek teklifte bulunmakla görevlidir. Ayrıca Başmüdürlük genelinde posta hizmetleri ile ilgili seminerlerde eğitmen olarak da görevlendirilebilir.

Diğer Görev
Madde 15- İşletme Kontrolörleri, PTT Başmüdürlüklerinde çalıştıkları sırada personel alma sınavlarında üye olarak görevlendirilebilir. I3ünlara gerektiğinde Genel Müdürlükten (Posta Telg.D.Bşk.) izin almak kaydıyla büyük merkezlerde (birinci ve ikinci sınıf Müdür vekilliği yaptırılabilir. Ayrıca daha çok görev alanlarıyla ilgili konularda bazı soruşturmalar için zorunlu hallerde görevlendirilebilir. Ancak bu tür görevlendirmelerin asli işlerine engel olmamasına özen gösterilir.

Yetkileri
Madde 16- İşletme Kontrolörleri;
a) Yukarıdaki maddelerde belirtilen görevlerin yürütülmesi ile ilgili her türlü tedbiri almaya ve aldırmaya,
b) Tüm posta işletmesi ile ilgili hizmetlerin, yürürlükteki kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümleriyle işletme usul ve prensiplerine göre yapılıp yapılmadığını denetlemeye,
c) Başmüdürlüklere, PTT işyerlerine, gerektiğinde üçüncü şahıslara tek imza ile yazı yazmaya,
d) İnceleme ve konusuyla ilgili soruşturma sırasında işlerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için gerektiğinde merkez ilgililerinin ödüllendirilmesi, cezalandırılması yönünde yazılı teklifte bulunmaya yetkilidir.
e) PTT İşyerlerinde yaptıkları inceleme sırasında posta işletmesi ile ilgili hizmetleri ilgilendiren ve soruşturmayı gerektiren durumlarda Başmüdüre bilgi vererek aldığı talimata göre işlem yapar.
f) İşletmede inceleme yaparken kullanmak üzere yetkilerini belirtir Genel Müdürlükçe düzenlenen İşletme Kontrolörü Kimlik Kartı ile Kontrolörlük Mührü verilir.

İmza Yetkisi
Madde 17- Genel Müdürlük ve Başmüdürlüklerde istihdam edilen İşletme Kontrolörlerine görevleri ile ilgili olarak l. derecede imza yetkisi verilir.

Sorumlulukları
Madde 18- Kontrolörler bulundukları yerlerde görev ve sıfatlarının gerektirdiği saygınlık ile güven duygusunu sarsacak davranışlarda bulunamazlar, yürütmeye müdahale edemezler, incelemek üzere aldıkları belgeler üzerinde, incelendiğine ilişkin işaret, tarih ve imza dışında açıklama, ekleme ve düzeltme yapamazlar.
İncelemeye gidecekleri yerleri, yapacakları işler ile görevleri dolayısıyla edindikleri gizli belgeleri açıklayamazlar.
İşletme Kontrolörleri, bu yönetmelikte belirtilen görevlerin yerine getirilmesinden sorumludur.
     Bu sorumluluklarını yerine getirmeyenler Genel Müdürlük (Posta Telgraf Dairesi) tarafından yazılı olarak uyarılır. Buna rağmen yönetmelikte belirtilen esaslara uygun olarak çalışmayan Kontrolörlere, "Personel Yönetmeliği"nin ilgili maddelerine uyan gerekli disiplin işlemi uygulanır. Bununla bağlantılı olarak inceleme ve denetim görevini sürdürmesinde yarar görülmeyenler ile çalışmaları verimli bulunmayanlar; Posta Telgraf Dairesi Başkanlığının teklifi Makamın onayı ile bu unvandaki kıdemleri dikkate alınmaksızın sabit görevlere (diğer ünvanlara) ataması yapılır.


DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
KONTROLÖRLERİN ÇALIŞMA ESASLARI

Genel Esas
Madde 19- a) İşletme Kontrolörleri, Posta Telgraf Dairesi Başkanlığının denetimi altında, ayrı ayrı yada ekipler halinde Başmüdürlüklerde çalıştırılır. Ekip başkanı ekipteki kıdemli Kontrolör olur.
b) İşletme Kontrolörleri, yıllık kontrolör çalışma programında yer alan incelemeler ile kendilerine verilen diğer işleri belirtilen süreler içinde bitirirler.

Çalışma Programları
Madde 20- İşletme Kontrolörlerinin çalışmaları yıllık programlarla yürütülür. Bu programlar Başmüdürlük PTT işyerlerinin ihtiyaçları ile istekleri doğrultusunda İşletme Kontrolörünce hazırlanır. Bu programlar onay için Kasım ayı içerisinde Posta Telgraf Dairesi işaretiyle Genel Müdürlüğe gönderilir.
Genel Müdürlükçe yapılan inceleme sonucu, gerekli ilave yada çıkarmalardan sonra onaylanarak, Başmüdürlüğe yollanan bu programın aksatılmadan uygulanmasından Başmüdür sorumludur. Çalışma programı üzerinde yapılacak değişiklikler Genel Müdürlük tasarrufundadır.
Başmüdürlükçe gerekçeli olarak teklif edilecek ve Genel Müdürlükçe uygun görülen hallerde, programda değişiklik yapılabilir. Program haricinde kontrolörlere verilecek görevler, yazılı emirle tebliğ edilir.

Başmüdürlükteki Çalışmalar
Madde 21- Kontrolörlerin Başmüdürlükteki çalışma yerleri Başmüdürlük bünyesindeki müstakil Kontrolörlük Bürosudur.
Bu büroda Kontrolöre uygun çalışma ortamının sağlanması için gereken mefruşat, demirbaş malzeme (daktilo, roteks makinası ve bandı, bond çanta) ve hizmetlerimizle ilgili Genel Müdürlükle görüşmelerin yapılabilmesi için (560 Prefeks'li) bir telefon tahsis edilir.
Genel Müdürlüğün yaptığı genelge ve tebliğler ile Başmüdürlüğün bağlı birimlerine gönderdiği talimatların birer örneği Kontrolörlük bürosuna verilir.
Kontrolörler, program boşluk(arında büroda kaldıkları süre içerisinde işletmede inceleme ve araştırma yaptıkları konularda, PTT işyerinde düzenleyemedikleri ve Genel Müdürlükçe verilen görevlerle ilgili raporları düzenler.
Bunların dışında büroda bulundukları sırada Başmüdürlüğün bulunduğu il merkezindeki PTT İşyerlerinde inceleme ve denetim görevlerine devam edecekler ve önemli durumlarda Genel Müdürlüğe aktarılmak üzere ara rapor düzenleyeceklerdir. Ayrıca bütün yıl yapılan çalışmalar için yıllık faaliyet raporu düzenlenecek ve Aralık ayı sonuna kadar Genel Müdürlüğe yollanacaktır.

İşletmedeki Çalışmalar
Madde 22- Kontrolörce programda belirtilen çalışmalar, PTT işyeri ve konusuyla ilgili diğer mahallerde yapılır.
İşletmedeki inceleme, araştırma, soruşturma, denetim ve eğitim çalışmalarının verilen süre içerisinde bitirilmesi esas olmakla birlikte belirtilen süre içerisinde görevin tamamlanamaması halinde ek süre istenebilir.
Başmüdürlüğünce de buna uygun olarak program değişikliği için Genel Müdürlükten onay istenir.
Kontrolörün işletmedeki çalışmaları sırasında çalışma yeri sağlanması, bilgi ve doküman toplama, kırtasiye malzemesini temin etme, taşıt, misafirhane ve diğer sosyal ihtiyaçları konularında işyeri yetkili personeli Kontrolöre yardımcı olmakla yükümlüdür.
Yapılacak iş ekip çalışmasını gerektiriyorsa o iş için yeterli personel ilgili işyeri yetkilisi tarafından sağlanır.

Başmüdürlük Dışı Çalışmalar
Madde 23- Kontrolör ihtiyacı duyulan diğer Başmüdürlük işyerlerinde; Doğrudan yıllık çalışma programına yada ilgili Başmüdürlüğün isteği ve Genel Müdürlüğün (Posta Telg.D.Bşk.) onayına göre İşletme Kontrolörü görevlendirilebilir.
Yıllık çalışma programı ile program dışı Kontrolöre Genel Müdürlükçe (Posta Telg.D.Bşk.) verilecek görev kendi Başmüdürlüğü dışındaki bir işyerini de kapsıyorsa ilgili Başmüdürlüklere bilgi verilir.
Bu tür görevlendirilmelerde ilgili Başmüdürlükçe madde 22'de açıklanan kolaylıklar sağlanır ve Kontrolörün gelişi-ayrılışı faksla bağlı olduğu Başmüdürlüğe ve Genel Müdürlüğe (Posta Telgraf D.Bşk.) bildirilir.

Ek Görev Verilmesi
Madde 24- Kontrolörler Genel Müdürlüğün izni alınmadan asli görevleri dışında geçici de olsa başka bir işle görevlendirilemez.

Teftiş Organı İle Aynı Yerde Görev Yapılması
Madde 25- Kontrolörün görevi ile Teftiş Organının görevi aynı işyerinde aynı zamana rastlarsa Teftişe engel bir durum olmadığı taktirde Kontrolör normal çalışmalarına devam eder. Teftişe engel bir durum olması halinde durum Başmüdürlük kanalı ile Genel Müdürlüğe (Posta Telg.D.Bşk.) bildirilir ve alınacak emre göre hareket edilir.

Görev Yerinden Ayrılma
Madde 26- Kontrolör, Başmüdürden izin almadan inceleme süresi içinde görev yerinden ayrılması.
Ancak Kontrolörün çalışma yapacağı işyerinde konaklama imkanı olmadığı taktirde Başmüdür bilgilendirilmek suretiyle, konaklayabileceği mahale, mesai saatleri dışında günübirlik gidip gelebilir.

Denetim ve İnceleme Süreleri
Madde 27- PTT İşyerlerinde, en az iki yılda bir işletme denetimi, beş yılda bir de kadro incelemesi yapılır. Bu süreler gerektiğinde değiştirilebilir ve yıllık programların hazırlanmasında bu husus göz önünde bulundurulur.

Soruşturmayı Gerektiren Haller
Madde 28- Kontrolörlerce inceleme yapılan yerlerde, görev ve yetkileri dışında soruşturmayı gerektiren bir duruma rastlanırsa bu husus Başmüdüre bildirilir, kaybı muhtemel olan deliller toplanır ve bir tutanakla Başmüdüre intikal ettirilir.

Rapor Düzenlenmesi
Madde 29- Kontrolörce, üçüncü bölümde belirtilen görevlerle ilgili çalışmaların mahiyeti ve sonuçları hakkında 5 nüsha rapor düzenlenir.
Bunlar;
a) İşgücü ve norm kadro incelemesi,
b) Posta işletmesi ile ilgili hizmetlerin işletme incelemesi,
c) Kalite kontrol çalışması,
d) Posta taşımaları, posta kodu, malzeme, arsa, bina ihtiyacı, yerleşme, istatistik, işyeri açılması ve kapatılması,
gibi konuları içeren raporlardır.
Bu raporlarda işyerinde görülen aksaklık ve eksiklikler, bunların giderilme yollarının yanı sıra memnuniyet verici hususlar da belirtilir.
Kontrolörce, gerekli görülen durumlarda mevzuat ve işletme ile ilgili inceleme raporu düzenlenebilir.
Kontrolörce raporun düzenlenmesinde "İşletme Kontrolörleri El Kitabı" ve "Posta İşleri Denetim Rehberi"ndeki prensipler de göz önünde bulundurulur.

Raporların Değerlendirilmesi
Madde 30- a) Kontrolörlerce düzenlenen raporların bir nüshası alıkonularak, diğerleri ekleriyle birlikte Başmüdürlüğe gönderilir.
b) Başmüdürlükçe, lüzum görülüyorsa bu raporların bir nüshası, eksiklikler tamamlanmak, yanlışlıklar düzeltilmek ve ihtiyaç görülen diğer konularda görüşü alınmak üzere ilgili işyerlerine gönderilir. Bu yazının birer örneği Genel Müdürlüğe gönderilecek raporun üzerine iliştirilir.
c) Kontrolör raporları Başmüdürlüğünce detaylı bir şekilde incelenir. Başmüdürlük yetki alanındaki konular yerine getirilir. Kontrolör raporu hakkındaki görüş ve önerileriyle birlikte Genel Müdürlüğün yetki alanına giren konular için (2 nüsha raporla birlikte) üst yazı ile teklifte bulunulur.
d) Raporun neticesinde yapılan işlemler hakkında inceleme yapan Kontrolöre, ilgili PTT İşyeri ile Başmüdürlük ihtisas Müdürlüğü yada Servisince bilgi verilir.

Seminer
Madde 31- İşletme Kontrolörleri için; değişen ve gelişen hizmetlerle ilgili bilgi ve görgülerini artırmak, aralarındaki dayanışmayı pekiştirmek, bilgi alış verişinde bulunmak,
İşletmede tespit edilen aksaklıklarla ilgili çözüm yollarını tartışmak ve gerekli önerileri değerlendirmek amacıyla Posta Telgraf Dairesi Başkanlığınca her yıl en az bir kez seminer düzenlenir.


BEŞİNCİ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER

Özlük İşleri
Madde 32- Başmüdürlüğün, İşletme Kontrolörü hakkındaki tayin, nakil, sicil, terfi ve diğer teklif ve görüşleri Posta Telgraf ve Personel Dairesi Başkanlıkları işaretiyle Genel Müdürlüğe bildirilir. Bu konularda ilgili işletme Dairesinin görüşü alınmadan herhangi bir işlem yapılamaz.

Aylık ve Ücretler
Madde 33- Kontrolörlerin aylık ve ücretleri yürürlükteki mevzuata göre, görevin önem ve özelliği gözetilerek PTT Yönetim Kurulu tarafından tespit edilir.

Harcırah
Madde 34- Kontrolörlerin gündelik ve yol giderlerinin ödenmesinde 6245 sayılı harcırah kanunu hükümleri uygulanır. Ancak ödenecek gündelik miktarı; İşlerin yoğunluğu, önemi ve seyahatlerin sıklığı nedeniyle, 399 sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamelerin 31. maddesine göre her yıl Posta Telgraf Dairesi Başkanlığının teklifi ile PTT Yönetim Kurulu tarafından yeniden belirlenebilir.

Ek Çalışmalar
Madde 35- Kontrolöre ek çalışma yaptırıldığı takdirde, prensipler ve Genel Müdürlükçe verilen kontenjanlar dikkate alınarak ödeme yapılır.


ALTINCI BÖLÜM
SON HÜKÜMLER

Genel Hükümlerin Uygulanması
Madde 36- Bu yönetmelikte değinilmeyen konularda yürürlükteki mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük
Madde 37- Yönetim Kurulu kabul tarihinden itibaren bu yönetmelik yürürlüğe girer.

Yürütme
Madde 38- Bu yönetmelik hükümlerini PTT Genel Müdürlüğü yürütür.


1 yorum:

  1. Posta Hizmetleri taban puanları 2020 açıklandı. Resmi veriler ışığında önlisans için hazırladığımız Posta Hizmetleri başarı sıralaması 2019 ‘da ayrıca iki yıllık Posta Hizmetleri bölümü hakkında bilgi vermeye çalışmaktayız. Bunun yanında kontenjanlara da yer veriliyor. https://yksdestek.com/posta-hizmetleri-2-yillik-taban-puanlari/

    YanıtlaSil