PTT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MİSAFİRHANE YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
Madde 1- Bu Yönetmeliğin amacı,esas itibariyle PTT Genel Müdürlüğü personelinin geçici konaklama ihtiyacını karşılamak için açılan misafirhanelerdeki hizmetin tür, nitelik ve işleyişine ilişkin esaslar ile personelin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemektir.
Kapsam
Madde2-Bu Yönetmelik, Kuruluş Personeli ve aile üyeleri ile Yönetmelikte gösterilen diğer kişilerin geçici olarak kalabilecekleri PTT Genel Müdürlüğüne ait misafirhaneleri kapsar.
Tanımlar
Madde 3- Bu Yönetmelikte geçen;
a) Genel Müdürlük : PTT Genel Müdürlüğünü,
b) Ünite : Misafirhanenin bağlı olduğu Başmüdürlük veya Müstakil Üniteyi,
c) Misafirhane :Yönetmelikte belirtilen kişilerin sadece geçici olarak kalabilecekleri küçük kapasiteli konaklama yerleri ile büyük şehirlerde açılan yemek ve diğer sosyal hizmetlerin de sunulduğu geniş kapasiteli konaklama yerlerini,
d) Tesis : Misafirhaneyi,
b) Ünite : Misafirhanenin bağlı olduğu Başmüdürlük veya Müstakil Üniteyi,
c) Misafirhane :Yönetmelikte belirtilen kişilerin sadece geçici olarak kalabilecekleri küçük kapasiteli konaklama yerleri ile büyük şehirlerde açılan yemek ve diğer sosyal hizmetlerin de sunulduğu geniş kapasiteli konaklama yerlerini,
d) Tesis : Misafirhaneyi,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Misafirhane Açma İşlemleri
Misafirhane Açılışı ve Tesisin Bölümleri
Madde 4- Misafirhane açılışı Genel Müdürlüğün iznine bağlıdır. Proje safhasında alınacak izin teklifinde, misafirhanenin açılış gerekçe ve kapasitesi belirtilir.Büyük şehirlerde ve imkanlar ölçüsünde müstakil binada açılacak yemek ve diğer sosyal hizmetlerin verileceği geniş kapasiteli misafirhane projeleri Genel Müdürlükçe onaylanır. Misafirhane, hizmet binası içinde yer alacaksa, binanın asıl kullanış amacına ters düşmeyecek ve hizmetleri aksatmayacak şekilde binanın deniz,cadde,sokağa bakan veya manzara alabilen cephesine yerleştirilmesine, ayrıca kantin, lokal gibi diğer sosyal tesislerle aynı bölümde ve hizmet girişinden ayrı girişi olacak şekilde çözümlenmesine özen gösterilir.
Misafirhane Açılış Esasları
Madde 5- Misafirhane açılışlarında personel hareketlerinin yoğunluğu, konaklama ihtiyacının yakın bir yerden karşılanıp karşılanamayacağı, yörenin turistik değeri, uç merkez oluşu gibi faktörler gözönünde bulundurulur.
Misafirhaneler mümkün olduğunca İdare Malı binalarda tesis edilerek, kalıcı olmaları sağlanır.
Rasyonel bir işletmecilik açısından, aynı şehirde, özellikle aynı üniteye ait değişik iş yerlerinde misafirhane açılmasından kaçınılır. Misafirhanelerin mümkün olduğunca yemekli lokal, kantin gibi sosyal hizmetlerin bir arada bulunduğu binalarda veya bunların yakınındaki yerlerde açılmasına özen gösterilir.
Misafirhanenin Kapatılması
Madde 6- Zorunlu olmadıkça misafirhanelerin kapatılmaması esastır.Hizmet gereği kapatılma zarureti bulunduğunda, gerekçesi belirtilmek suretiyle Genel Müdürlükten önceden izin alınır.
Misafirhanenin Bölümleri ve Özellikleri
Madde 6- Zorunlu olmadıkça misafirhanelerin kapatılmaması esastır.Hizmet gereği kapatılma zarureti bulunduğunda, gerekçesi belirtilmek suretiyle Genel Müdürlükten önceden izin alınır.
Misafirhanenin Bölümleri ve Özellikleri
Madde 7- Her misafirhanede binanın fiziksel şartlarına ve imkanlarına uygun olarak düzenlenmiş aşağıdaki bölümler bulunur.
a) Yatak Odaları
Yatak odaları, binanın fiziksel şartlarına uygun tek,iki,üç yada dört kişilik olarak düzenlenebilir.Kapasitenin artırılması amacıyla çok yataklı odalara öncelik verilir.
Misafirhanenin bulunduğu yörenin özelliğine ve ihtiyaca göre süit odalar da düzenlenebilir.
Duş ve tuvaletlerin yatak odalarının içinde bulundurulmasına özen gösterilir. Bu mümkün olmadığı taktirde, misafirhaneye hizmet edecek ve aynı katta bulunacak şekilde genel tuvalet ve duşlar düzenlenir.
b) Dinlenme Salonu
Misafirhanede genel bir dinlenme salonu bulunması esastır. Ancak, yer durumu müsait olmayan yada küçük kapasiteli tesislerde dinlenme salonu bulunmayabilir.
c) Mutfak
Büyük kapasiteli misafirhanelerde misafirlerin çay, kahve ve yemeklerini hazırlayabilecekleri ev tipi ufak mutfaklar düzenlenebilir.
a) Yatak Odaları
Yatak odaları, binanın fiziksel şartlarına uygun tek,iki,üç yada dört kişilik olarak düzenlenebilir.Kapasitenin artırılması amacıyla çok yataklı odalara öncelik verilir.
Misafirhanenin bulunduğu yörenin özelliğine ve ihtiyaca göre süit odalar da düzenlenebilir.
Duş ve tuvaletlerin yatak odalarının içinde bulundurulmasına özen gösterilir. Bu mümkün olmadığı taktirde, misafirhaneye hizmet edecek ve aynı katta bulunacak şekilde genel tuvalet ve duşlar düzenlenir.
b) Dinlenme Salonu
Misafirhanede genel bir dinlenme salonu bulunması esastır. Ancak, yer durumu müsait olmayan yada küçük kapasiteli tesislerde dinlenme salonu bulunmayabilir.
c) Mutfak
Büyük kapasiteli misafirhanelerde misafirlerin çay, kahve ve yemeklerini hazırlayabilecekleri ev tipi ufak mutfaklar düzenlenebilir.
Mutfaklar bu amaca uygun olarak gerekli araçlarla donatılır.
Büyük Şehirlerde açılacak Geniş Kapasiteli Misafirhanenin Bölümleri
Büyük Şehirlerde açılacak Geniş Kapasiteli Misafirhanenin Bölümleri
Madde 8- Esas itibariyle müstakil bir binada düzenlenmesi gereken bu tür misafirhanelerde 7’nci maddedekilere ilaveten aşağıdaki bölümler bulunur.
a) Bürolar
Yönetici ve diğer personel için uygun yerlerde yeterli sayıda odalar ayrılmalıdır.
b) Mutfak
Misafirhaneye hizmet verecek kapasitede pişirme bölümü, bulaşıkhane, hazırlama tezgahları, soğuk depolar, kuru depolar v.b. bölümleri ile yeterli araç gereçle donatılmış bir mutfak düzenlenir.
c) Yemek Salonu
a) Bürolar
Yönetici ve diğer personel için uygun yerlerde yeterli sayıda odalar ayrılmalıdır.
b) Mutfak
Misafirhaneye hizmet verecek kapasitede pişirme bölümü, bulaşıkhane, hazırlama tezgahları, soğuk depolar, kuru depolar v.b. bölümleri ile yeterli araç gereçle donatılmış bir mutfak düzenlenir.
c) Yemek Salonu
Misafirhanede kalanlarla, tesisin bulunduğu yerden gelecek olanların ihtiyacını karşılayacak kapasitede bir yemek salonu tesis edilir.
d) Protokol Bölümü
Protokole mensup kişiler için ayrı kat veya bölümler düzenlenir.
Protokole mensup kişiler için ayrı kat veya bölümler düzenlenir.
e) Amerikan Bar
Yemek salonunda veya tesisin uygun bir bölümünde amerikan bar düzenlenebilir.
f) Oyun ve Dinlenme Yeri
Tesis kapasitesine uygun büyüklükte ve bağımsız nitelikte bir oyun ve dinlenme salonu düzenlenir.
g) Kuaför-Berber Salonu
Tesiste kalanlarla şehir içinden gelecek olanlara hizmet vermek üzere,gerekli görüldüğü taktirde kuaför berber bölümü düzenlenir.
h) Çamaşırhane
Tesis ihtiyaçlarını karşılayacak kapasitede ve ütü hizmetinin de bulunduğu bir çamaşırhane kurulur.
Çamaşırhaneden o yerdeki PTT birimleri de yararlanabilir.
Tesisin bulunduğu yerde ihtiyacı karşılayabilecek kapasitede bir çamaşırhane bulunduğu taktirde, ihtiyaç oradan karşılanır.
I) Diğer Bölümler
Tesisin vestiyer, büfe,lostra,genel tuvalet ve lavabo gibi ihtiyaçları için uygun bölümler düşünülmelidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Misafirhanelerin Yönetimi Personelin Görev ve Yetkileri
Misafirhanenin Yönetimi
Madde 9- Misafirhanelerle ilgili her türlü işlemler Genel Müdürlükte Sağlık ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı, taşrada ise Sağlık ve Sosyal İşler Müdürlüğü veya bu görevi yürüten birimlerin koordinatörlüğünde yürütülür.
Müdürlük düzeyinde teşkilatlandırılacak büyük kapasiteli misafirhaneler, Başmüdürlük veya müstakil üniteye bağlı olarak faaliyet gösterir.
Küçük kapasiteli misafirhaneler, bünyesinde yeraldığı birimlerce işletilir.Konum itibariyle müsait olan tesisler Sağlık ve Sosyal İşler Müdürlükleri, veya bu görevi yürüten birimlerce de işletilebilir.
Personel Kadrosu
Madde 10- Misafirhanelerin kapasitesi, iş yoğunluğu ve hizmet binası dışında oluşuna göre memur ve odacı kadrosu verilir.
f) Oyun ve Dinlenme Yeri
Tesis kapasitesine uygun büyüklükte ve bağımsız nitelikte bir oyun ve dinlenme salonu düzenlenir.
g) Kuaför-Berber Salonu
Tesiste kalanlarla şehir içinden gelecek olanlara hizmet vermek üzere,gerekli görüldüğü taktirde kuaför berber bölümü düzenlenir.
h) Çamaşırhane
Tesis ihtiyaçlarını karşılayacak kapasitede ve ütü hizmetinin de bulunduğu bir çamaşırhane kurulur.
Çamaşırhaneden o yerdeki PTT birimleri de yararlanabilir.
Tesisin bulunduğu yerde ihtiyacı karşılayabilecek kapasitede bir çamaşırhane bulunduğu taktirde, ihtiyaç oradan karşılanır.
I) Diğer Bölümler
Tesisin vestiyer, büfe,lostra,genel tuvalet ve lavabo gibi ihtiyaçları için uygun bölümler düşünülmelidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Misafirhanelerin Yönetimi Personelin Görev ve Yetkileri
Misafirhanenin Yönetimi
Madde 9- Misafirhanelerle ilgili her türlü işlemler Genel Müdürlükte Sağlık ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı, taşrada ise Sağlık ve Sosyal İşler Müdürlüğü veya bu görevi yürüten birimlerin koordinatörlüğünde yürütülür.
Müdürlük düzeyinde teşkilatlandırılacak büyük kapasiteli misafirhaneler, Başmüdürlük veya müstakil üniteye bağlı olarak faaliyet gösterir.
Küçük kapasiteli misafirhaneler, bünyesinde yeraldığı birimlerce işletilir.Konum itibariyle müsait olan tesisler Sağlık ve Sosyal İşler Müdürlükleri, veya bu görevi yürüten birimlerce de işletilebilir.
Personel Kadrosu
Madde 10- Misafirhanelerin kapasitesi, iş yoğunluğu ve hizmet binası dışında oluşuna göre memur ve odacı kadrosu verilir.
Büyük şehirlerde kurulacak geniş kapasiteli misafirhanelerin iş yoğunluğu ve hizmet çeşitleri gibi faktörler dikkate alınarak sorumlu müdür veya amir olmak üzere, şef, memur, resepsiyon memuru, santral memuru, şef garson,garson, kat görevlisi,teknisyen-tesisatçı,aşçıbaşı,aşçı,odacı,(bulaşıkcı)Çaycı,çamaşırcı-ütücü,berber-kuaför gibi kadrolar verilir.
Görevleri özellik arz eden ve ihtisası gerektiren kadrolara, ilgili okul mezunlarının atanmasına özen gösterilir.
Personelin Görev ve Yetkileri
Görevleri özellik arz eden ve ihtisası gerektiren kadrolara, ilgili okul mezunlarının atanmasına özen gösterilir.
Personelin Görev ve Yetkileri
Madde 11- Personelin görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.
Müdürün görev ve Yetkileri
Müdür,misafirhanenin tüm işlerinin bu Yönetmelik ve Genel Müdürlük talimatlarına göre sosyal hizmet anlayışı içinde yürütülmesini sağlamak ve denetlemekle görevlidir.
Bu amaçla;
1-Misafirhane hizmetlerinden en iyi şekilde yararlanmayı sağlayacak gerekli önlemleri alır, görevliler arasında koordinasyonu sağlar ve denetler.
2-Tahsis taleplerinin Yönetmelik esaslarına göre yürütülmesini, sağlar.
3-Misafirhanenin bakımı,temizliği,eşya ve malzemenin iyi muhafazasını temin için gerekli önlemleri alır.
4-Gıda maddelerinin sağlıklı olarak muhafazası için gerekli önlemlerin alınmasını sağlar,elde olmayan nedenlerden ileri gelen firelerin düşümünü yaptırır.
5-Misafirhanenin her ay mizanının, yıl sonunda ise bilançosunun çıkarılmasını ve ünite amirinin onayına sunulmasını sağlar.
6-Gelirlerin düzenli olarak tahsilini ve ait olduğu hesaba günü gününe yatırılmasını sağlar.
7-Gerekli dosya, defter ve kayıtların usulüne uygun olarak tutulmasını ve denetime hazır durumda bulundurulmasını sağlar.
8- Her yıl sonunda tesisin çalışması, ihtiyaçları ve karşılaşılan sorunları kapsayan bir rapor hazırlayarak ünitesi aracılığı ile Genel Müdürlüğe gönderir.
9- Tesis personelinin Yönetmelik ve ilgili emirlere göre uymak zorunda olduğu tutum,davranış,kılık,kıyafet gibi özellikleri izler.
Amirlik düzeyinde teşkilatlandırılan misafirhanelerde müdür için sayılan görev ve yetkiler amir için de geçerlidir.
Diğer personelin görev ve sorumlulukları tesis müdürü veya amiri tarafından iç talimatla belirlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet ve işleyiş
Misafirhaneden Yararlanacaklar
Madde12- Misafirhaneden;
a) PTT personeli,PTT emekli,dul ve yetimleri,toplu iş sözleşmesine göre sosyal tesis ve hizmetlerden istifadesi öngörülenler.
b) Yukarıda sayılanların eşleri ile sağlık yardımından yararlanan aile üyeleri,
c) (a) fıkrasında sayılanların beraberinde gelmesi şartıyla,sağlık yardımından yararlanamayan aile üyeleri ile gelin, damat, torun ve kardeşleri,
d) PTT Biriktirme ve Yardım sandığı personeli, Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu PTT Grubu Başkan ,Üye ve Uzmanları,Ulaştırma Bakanlığı Müfettişleri ile beraberindeki aile üyeleri,
e) Ulaştırma Bakanlığı, PTT ‘de Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcılığı,Yönetim Kurulu Üyeliği ile Danışma Kurulu Başkan ve Üyeliği yapmış olanlar ile bunların beraberindeki aile üyeleri,
f ) Genel Müdürün uygun göreceği kişiler,olanaklar oranında kamu personeli ile lisanslı PTT Sporcuları ve futbol hakemleri,
Başvuru ve yer Ayırtma
Madde 13- Misafirhaneden yararlanmada, önceden yer ayırttırılması esastır.
Yer ayırttırılması için başvurular en fazla dört gün önceden yapılabilir.
Kurs, seminer, geçici görev ve sağlık nedenleriyle ilgili taleplerde başvuru için süre kaydı aranmaz.
Müdürün görev ve Yetkileri
Müdür,misafirhanenin tüm işlerinin bu Yönetmelik ve Genel Müdürlük talimatlarına göre sosyal hizmet anlayışı içinde yürütülmesini sağlamak ve denetlemekle görevlidir.
Bu amaçla;
1-Misafirhane hizmetlerinden en iyi şekilde yararlanmayı sağlayacak gerekli önlemleri alır, görevliler arasında koordinasyonu sağlar ve denetler.
2-Tahsis taleplerinin Yönetmelik esaslarına göre yürütülmesini, sağlar.
3-Misafirhanenin bakımı,temizliği,eşya ve malzemenin iyi muhafazasını temin için gerekli önlemleri alır.
4-Gıda maddelerinin sağlıklı olarak muhafazası için gerekli önlemlerin alınmasını sağlar,elde olmayan nedenlerden ileri gelen firelerin düşümünü yaptırır.
5-Misafirhanenin her ay mizanının, yıl sonunda ise bilançosunun çıkarılmasını ve ünite amirinin onayına sunulmasını sağlar.
6-Gelirlerin düzenli olarak tahsilini ve ait olduğu hesaba günü gününe yatırılmasını sağlar.
7-Gerekli dosya, defter ve kayıtların usulüne uygun olarak tutulmasını ve denetime hazır durumda bulundurulmasını sağlar.
8- Her yıl sonunda tesisin çalışması, ihtiyaçları ve karşılaşılan sorunları kapsayan bir rapor hazırlayarak ünitesi aracılığı ile Genel Müdürlüğe gönderir.
9- Tesis personelinin Yönetmelik ve ilgili emirlere göre uymak zorunda olduğu tutum,davranış,kılık,kıyafet gibi özellikleri izler.
Amirlik düzeyinde teşkilatlandırılan misafirhanelerde müdür için sayılan görev ve yetkiler amir için de geçerlidir.
Diğer personelin görev ve sorumlulukları tesis müdürü veya amiri tarafından iç talimatla belirlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet ve işleyiş
Misafirhaneden Yararlanacaklar
Madde12- Misafirhaneden;
a) PTT personeli,PTT emekli,dul ve yetimleri,toplu iş sözleşmesine göre sosyal tesis ve hizmetlerden istifadesi öngörülenler.
b) Yukarıda sayılanların eşleri ile sağlık yardımından yararlanan aile üyeleri,
c) (a) fıkrasında sayılanların beraberinde gelmesi şartıyla,sağlık yardımından yararlanamayan aile üyeleri ile gelin, damat, torun ve kardeşleri,
d) PTT Biriktirme ve Yardım sandığı personeli, Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu PTT Grubu Başkan ,Üye ve Uzmanları,Ulaştırma Bakanlığı Müfettişleri ile beraberindeki aile üyeleri,
e) Ulaştırma Bakanlığı, PTT ‘de Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcılığı,Yönetim Kurulu Üyeliği ile Danışma Kurulu Başkan ve Üyeliği yapmış olanlar ile bunların beraberindeki aile üyeleri,
f ) Genel Müdürün uygun göreceği kişiler,olanaklar oranında kamu personeli ile lisanslı PTT Sporcuları ve futbol hakemleri,
Başvuru ve yer Ayırtma
Madde 13- Misafirhaneden yararlanmada, önceden yer ayırttırılması esastır.
Yer ayırttırılması için başvurular en fazla dört gün önceden yapılabilir.
Kurs, seminer, geçici görev ve sağlık nedenleriyle ilgili taleplerde başvuru için süre kaydı aranmaz.
Yer ayırttırılmadan gelenlerin veya ayırttırdığı halde gününde gelmeyenlerin talepleri, boş yer durumuna göre karşılanır.
Müracaatlar, misafirhanenin Yönetimine veya bağlı olduğu ünitenin Sağlık ve Sosyal İşler Müdürlüğüne yapılır.
Kapasitenin Azami Şekilde Değerlendirilmesi
Madde 14- Misafirhane kapasitesinin rasyonel şekilde kullanılması amacıyla,bir odadaki yatakların tamamı tahsis edilmeden başka odadan yatak tahsisi yapılamaz.
Müracaatlar, misafirhanenin Yönetimine veya bağlı olduğu ünitenin Sağlık ve Sosyal İşler Müdürlüğüne yapılır.
Kapasitenin Azami Şekilde Değerlendirilmesi
Madde 14- Misafirhane kapasitesinin rasyonel şekilde kullanılması amacıyla,bir odadaki yatakların tamamı tahsis edilmeden başka odadan yatak tahsisi yapılamaz.
Bunu sağlamak üzere aile hariç, aynı cinsden kişiler aynı odalara tahsis edilebilir.
Kabulde öncelik sırası
Madde 15- Misafirhanelere kabulde aşağıdaki öncelik sırası uygulanır.
a- Genel Müdürün uygun gördüğü kişiler,
b- Yönetmeliğin 17 nci maddesindeki personel,
c- Kuruluşla ilgili kurs,seminer ve geçici görev için gelenler,
d- Göreve açıktan veya naklen atanıp henüz ev temin edemeyen personel,
e- Resmi sağlık kurum ve kuruluşlarınca tedavi amacıyla havale edilen PTT Personeli,sağlık yardımından yararlanan aile üyeleri ile sevki yapan sağlık kurum ve kuruluşlarının raporunda ön görülen refakatçileri,
f- İzin veya özel amaçla gelen PTT Personeli, emeklileri dul ve yetimleri ile aile üyeleri ve yararlanma hakkı olan diğer şahıslar.
Misafirhanede kalma süreleri
Madde 16-Misafirhanede kalma süresi 15 gündür.
Haziran-Ağustos döneminde olmamak kaydıyla tesisin bağlı olduğu Ünite Amirinin müsaadesi ile bu süre bir kat daha uzatılabilir.
Genel Müdürün uygun göreceği kişiler ile 17 nci maddede belirtilen personelin tesislerde kalmasında süre kaydı aranmaz.
Müfettişlere görev mahallindeki misafirhanede müsait yer olması halinde,(birden fazla oda bulunması durumunda) Teftiş süresiyle sınırlı olmak kaydıyla bir oda tahsis edilebilir.
Kurs, seminer ve geçici görev amacıyla gelenlerin sadece kendileri görev sürelerince; tedavi için gelenler tedavi sonuna kadar kalabilir.PTT Evlerinde bu süre hiçbir şekilde 15 günden fazla olamaz.
Öğrenciler öğrenim gördükleri okulun bir sömestrlik süresi kadar kalabilir.Bu süre Genel Müdürün onayı ile bir sömestr daha uzatılabilir.
Ancak; yer durumu müsait olan misafirhanelerde sömestr sayısına bakılmadan, öğrencilerin misafirhanede kalması devam edebilir.
Öğrenciler için belirlenen yatak kapasitesini aşacak şekilde müracaat olduğu taktirde, misafirhanede kalma süresi en fazla olan öğrenciden başlamak üzere,misafirhaneden çıkartılır.
Genel Müdürün Uygun Gördüğü Personele Yer Ayrılması
Madde 17- Genel Müdürlükçe uygun görülmesi şartıyla, ikametgahı esas görev mahalli dışında bulunan personelden, hizmetine zorunlu ihtiyaç duyulan ve temininde güçlük çekilenlerin sadece kendilerinin kalmaları için tesis yatak adedinin % 25 ‘i ayrılabilir.
Personelin Görev Yerindeki Misafirhanede Kalamayacağı
Madde 18-Göreve açıktan veya naklen atanma durumu hariç, misafirhanenin bulunduğu yerde görevli personel tesiste kalamaz.
Misafirhanede Kalamayacaklar
Madde 19- Bulaşıcı hastalığa tutulmuş olanlarla ağır hastalar tesiste kalamazlar. Bu durumda olanlar tesiste kalmak istedikleri taktirde, sıhhi durumlarının engel teşkil etmediğini doktor raporu ile belgelemek zorundadır.
Tesiste Misafir Kabulü
Madde 20- Misafirhanede kalanlar tesis yetkilisinin izniyle misafir kabul edebilirler. Ancak, misafirlerin yatak odalarına alınmasına ve gece kalmalarına izin verilmez.
Dinlenme Amaçlı Misafirhaneler
Madde 21- Genel Müdürlükçe, uygun nitelikteki misafirhaneler kamp dönemlerine paralel olarak merkezi tahsis yapılmak üzere, dinlenme amacıyla belirlenebilir.
Belirlenen misafirhanelerin bu döneminde, denetim dahil görev amacıylada olsa kalınamaz.
Aynı sezon içerisinde hem kamp hem bu tür misafirhaneye müracaat edilemez.
Madde 15- Misafirhanelere kabulde aşağıdaki öncelik sırası uygulanır.
a- Genel Müdürün uygun gördüğü kişiler,
b- Yönetmeliğin 17 nci maddesindeki personel,
c- Kuruluşla ilgili kurs,seminer ve geçici görev için gelenler,
d- Göreve açıktan veya naklen atanıp henüz ev temin edemeyen personel,
e- Resmi sağlık kurum ve kuruluşlarınca tedavi amacıyla havale edilen PTT Personeli,sağlık yardımından yararlanan aile üyeleri ile sevki yapan sağlık kurum ve kuruluşlarının raporunda ön görülen refakatçileri,
f- İzin veya özel amaçla gelen PTT Personeli, emeklileri dul ve yetimleri ile aile üyeleri ve yararlanma hakkı olan diğer şahıslar.
Misafirhanede kalma süreleri
Madde 16-Misafirhanede kalma süresi 15 gündür.
Haziran-Ağustos döneminde olmamak kaydıyla tesisin bağlı olduğu Ünite Amirinin müsaadesi ile bu süre bir kat daha uzatılabilir.
Genel Müdürün uygun göreceği kişiler ile 17 nci maddede belirtilen personelin tesislerde kalmasında süre kaydı aranmaz.
Müfettişlere görev mahallindeki misafirhanede müsait yer olması halinde,(birden fazla oda bulunması durumunda) Teftiş süresiyle sınırlı olmak kaydıyla bir oda tahsis edilebilir.
Kurs, seminer ve geçici görev amacıyla gelenlerin sadece kendileri görev sürelerince; tedavi için gelenler tedavi sonuna kadar kalabilir.PTT Evlerinde bu süre hiçbir şekilde 15 günden fazla olamaz.
Öğrenciler öğrenim gördükleri okulun bir sömestrlik süresi kadar kalabilir.Bu süre Genel Müdürün onayı ile bir sömestr daha uzatılabilir.
Ancak; yer durumu müsait olan misafirhanelerde sömestr sayısına bakılmadan, öğrencilerin misafirhanede kalması devam edebilir.
Öğrenciler için belirlenen yatak kapasitesini aşacak şekilde müracaat olduğu taktirde, misafirhanede kalma süresi en fazla olan öğrenciden başlamak üzere,misafirhaneden çıkartılır.
Genel Müdürün Uygun Gördüğü Personele Yer Ayrılması
Madde 17- Genel Müdürlükçe uygun görülmesi şartıyla, ikametgahı esas görev mahalli dışında bulunan personelden, hizmetine zorunlu ihtiyaç duyulan ve temininde güçlük çekilenlerin sadece kendilerinin kalmaları için tesis yatak adedinin % 25 ‘i ayrılabilir.
Personelin Görev Yerindeki Misafirhanede Kalamayacağı
Madde 18-Göreve açıktan veya naklen atanma durumu hariç, misafirhanenin bulunduğu yerde görevli personel tesiste kalamaz.
Misafirhanede Kalamayacaklar
Madde 19- Bulaşıcı hastalığa tutulmuş olanlarla ağır hastalar tesiste kalamazlar. Bu durumda olanlar tesiste kalmak istedikleri taktirde, sıhhi durumlarının engel teşkil etmediğini doktor raporu ile belgelemek zorundadır.
Tesiste Misafir Kabulü
Madde 20- Misafirhanede kalanlar tesis yetkilisinin izniyle misafir kabul edebilirler. Ancak, misafirlerin yatak odalarına alınmasına ve gece kalmalarına izin verilmez.
Dinlenme Amaçlı Misafirhaneler
Madde 21- Genel Müdürlükçe, uygun nitelikteki misafirhaneler kamp dönemlerine paralel olarak merkezi tahsis yapılmak üzere, dinlenme amacıyla belirlenebilir.
Belirlenen misafirhanelerin bu döneminde, denetim dahil görev amacıylada olsa kalınamaz.
Aynı sezon içerisinde hem kamp hem bu tür misafirhaneye müracaat edilemez.
Öğrencilerin Misafirhaneden Yararlanması
Madde 22- PTT personeli, emekli, dul ve yetimlerinin öğrenimdeki çocuklarından, barınabilecekleri yer temin edememiş zaruret içerisinde bulunanlar tesiste kalabilir.
Öğrenciler için ayrılacak yatak oranı, tesisin kapasitesi, yörenin özelliği, başvuran öğrencilerin özel durumları gibi hususlar gözönünde bulundurularak ünitesince belirlenir.
Öğrencilerin tesislerden yararlanması ile ilgili diğer esaslar Genel Müdürlükçe belirlenir.
Ücret Tesbiti
Madde 23- Tesislerde kalacaklardan alınacak yatak ücretleri Genel Müdürlükçe belirlenir. 5 yaşına kadar çocuklardan (5 yaş dahil) yatak istenmediği taktirde ücret alınmaz.
PTT ile ilişkisi bulunan ve Genel Müdürce uygun görülen kişi ve Kuruluşlardan PTT Personeli gibi ücret alınır. Ancak bunlardan gerekli görülenlerin ücretleri, alınacak onaya istinaden 613 nolu çeşitli giderler hesabından karşılanır.Misafirhanede verilen lokal, berber çamaşır-ütü gibi hizmetlerin ücretleri, ait olduğu mevzuatına göre belirlenir.
Ücret Tahsili
Madde 24- Tesislerde konaklıyanlardan yatak başına geceleme ücreti tahsilat makbuzu karşılığı ikamet müddeti sonunda tahsil edilir.
Tesislerde kalacak olan Bakanlar ile beraberindeki koruma ve şoförlerinden yatak ücreti alınmaz.
Tesislerde verilen diğer sosyal hizmetlere ait ücretler mevzuatına göre tahsil edilir.
Ücretler ve Kuralların Duyurulması
Madde 25- Tesisin fiat tarifesi ile uyulacak kurallara ait talimat,yatak odaları ile ait olduğu bölümlere plastik muhafaza içerisinde asılır.
Lokal hizmetlerine ait yiyecek maddelerinin isim ve fiyatlarını gösterir basılı listeler ise her masada bulundurulur.
Muhasebe İşleri
Madde 26- Tesiste kalanlardan alınan yatak ücretleri Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir. Bu gelirlerin % 50 sini geçmemek üzere, gerektiğinde tesisin bağlı olduğu ünite amirinin onayına istinaden, misafirhanenin acil ve zaruri ihtiyaçları için sarf edilebilir.
Yıl sonunda, misafirhane gelirlerinin sarf edilmeyen kısmı, Genel Müdürlüğe dekont edilir. Bu paralardan, Eğitim Dairesi Başkanlığından alınacak bilgiler ve Genel Müdürden alınacak onaya göre, faaliyet gösteren amatör ve profesyonel PTT Spor Kulüplerine, ayni veya nakdi yardımda bulunulur.
Lokal ve diğer hizmetlere ait gelirler ilgili mevzuatına göre muhasebeleştirilir.
Madde 22- PTT personeli, emekli, dul ve yetimlerinin öğrenimdeki çocuklarından, barınabilecekleri yer temin edememiş zaruret içerisinde bulunanlar tesiste kalabilir.
Öğrenciler için ayrılacak yatak oranı, tesisin kapasitesi, yörenin özelliği, başvuran öğrencilerin özel durumları gibi hususlar gözönünde bulundurularak ünitesince belirlenir.
Öğrencilerin tesislerden yararlanması ile ilgili diğer esaslar Genel Müdürlükçe belirlenir.
Ücret Tesbiti
Madde 23- Tesislerde kalacaklardan alınacak yatak ücretleri Genel Müdürlükçe belirlenir. 5 yaşına kadar çocuklardan (5 yaş dahil) yatak istenmediği taktirde ücret alınmaz.
PTT ile ilişkisi bulunan ve Genel Müdürce uygun görülen kişi ve Kuruluşlardan PTT Personeli gibi ücret alınır. Ancak bunlardan gerekli görülenlerin ücretleri, alınacak onaya istinaden 613 nolu çeşitli giderler hesabından karşılanır.Misafirhanede verilen lokal, berber çamaşır-ütü gibi hizmetlerin ücretleri, ait olduğu mevzuatına göre belirlenir.
Ücret Tahsili
Madde 24- Tesislerde konaklıyanlardan yatak başına geceleme ücreti tahsilat makbuzu karşılığı ikamet müddeti sonunda tahsil edilir.
Tesislerde kalacak olan Bakanlar ile beraberindeki koruma ve şoförlerinden yatak ücreti alınmaz.
Tesislerde verilen diğer sosyal hizmetlere ait ücretler mevzuatına göre tahsil edilir.
Ücretler ve Kuralların Duyurulması
Madde 25- Tesisin fiat tarifesi ile uyulacak kurallara ait talimat,yatak odaları ile ait olduğu bölümlere plastik muhafaza içerisinde asılır.
Lokal hizmetlerine ait yiyecek maddelerinin isim ve fiyatlarını gösterir basılı listeler ise her masada bulundurulur.
Muhasebe İşleri
Madde 26- Tesiste kalanlardan alınan yatak ücretleri Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir. Bu gelirlerin % 50 sini geçmemek üzere, gerektiğinde tesisin bağlı olduğu ünite amirinin onayına istinaden, misafirhanenin acil ve zaruri ihtiyaçları için sarf edilebilir.
Yıl sonunda, misafirhane gelirlerinin sarf edilmeyen kısmı, Genel Müdürlüğe dekont edilir. Bu paralardan, Eğitim Dairesi Başkanlığından alınacak bilgiler ve Genel Müdürden alınacak onaya göre, faaliyet gösteren amatör ve profesyonel PTT Spor Kulüplerine, ayni veya nakdi yardımda bulunulur.
Lokal ve diğer hizmetlere ait gelirler ilgili mevzuatına göre muhasebeleştirilir.
Lokal Yönetmeliğinin Uygulanacağı Hususlar
Madde 27- Tesislerde verilen lokal hizmetleri için bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hususlarda PTT Lokal Yönetmeliğine göre işlem yapılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Uyulması Gereken Kurallar
Madde 27- Tesislerde verilen lokal hizmetleri için bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hususlarda PTT Lokal Yönetmeliğine göre işlem yapılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Uyulması Gereken Kurallar
Madde 28- Tesislerde kalacak olanlar aşağıda belirtilen kurallara uymak zorundadır.
a- Genel ahlak ve adaba aykırı her türlü davranışta bulunmak,
b- Tesise ateşli silah, kesici ve delici alet, patlayıcı ve uyuşturucu madde sokulması,
c- Tesiste kalanları rahatsız edici şekilde yüksek sesle konuşmak,şarkı söylemek,enstruman çalmak,
d- Tesise, etrafı rahatsız edici şekilde sarhoş gelmek, lokal bölümü dışında alkollü içki kullanmak,
e-Tesiste çocukların başı boş bırakılması,
f-Tesise hayvan getirilmesi,
g-Yatak odalarında ziyaretçi kabul edilmesi,
h-Tesiste kumar oynamak,
ı-Yatak odaları dışında pijama ile veya elbisesiz dolaşmak,
i-Yatak odalarında tüp, elektrik ocağı gibi yangına neden olacak malzeme bulundurulması, yemek pişirilmesi, yemek yenmesi,
j-Misafirlerin, kendilerine tahsis edilen oda ve yatağı değiştirmeleri,
k-Misafirlerin tesis dışına çıkarken oda anahtarlarını üzerlerinde taşımaları,
l-Tesise kirli kıyafetle gelmek ve temizlik kurallarına aykırı hareket etmek,
yasaktır.
Yönetmelik Hükümlerine Uyulmaması
Madde 29 – Tesiste kalanlardan Yönetmelik hükümlerine aykırı hareket edenlerin kalma süreleri misafirhane yönetimince kısıtlanabileceği gibi duruma göre derhal terke de zorlanabilir.
a- Genel ahlak ve adaba aykırı her türlü davranışta bulunmak,
b- Tesise ateşli silah, kesici ve delici alet, patlayıcı ve uyuşturucu madde sokulması,
c- Tesiste kalanları rahatsız edici şekilde yüksek sesle konuşmak,şarkı söylemek,enstruman çalmak,
d- Tesise, etrafı rahatsız edici şekilde sarhoş gelmek, lokal bölümü dışında alkollü içki kullanmak,
e-Tesiste çocukların başı boş bırakılması,
f-Tesise hayvan getirilmesi,
g-Yatak odalarında ziyaretçi kabul edilmesi,
h-Tesiste kumar oynamak,
ı-Yatak odaları dışında pijama ile veya elbisesiz dolaşmak,
i-Yatak odalarında tüp, elektrik ocağı gibi yangına neden olacak malzeme bulundurulması, yemek pişirilmesi, yemek yenmesi,
j-Misafirlerin, kendilerine tahsis edilen oda ve yatağı değiştirmeleri,
k-Misafirlerin tesis dışına çıkarken oda anahtarlarını üzerlerinde taşımaları,
l-Tesise kirli kıyafetle gelmek ve temizlik kurallarına aykırı hareket etmek,
yasaktır.
Yönetmelik Hükümlerine Uyulmaması
Madde 29 – Tesiste kalanlardan Yönetmelik hükümlerine aykırı hareket edenlerin kalma süreleri misafirhane yönetimince kısıtlanabileceği gibi duruma göre derhal terke de zorlanabilir.
Kimlik ve Belge İbrazı
Madde 30- Tesisten yararlanmak isteyenler kimliğini ispat ve beraberindeki yakınlarının yakınlık derecesini belgelemek zorundadır.
Madde 30- Tesisten yararlanmak isteyenler kimliğini ispat ve beraberindeki yakınlarının yakınlık derecesini belgelemek zorundadır.
Ayrıca, müracaatcılar istenmesi halinde görev, rapor, gibi belgelerini göstermek zorundadır.
Para ve Kıymetli Eşyaların Kaybı
Madde 31- Tesiste bırakılan para ve kıymetli eşyanın kaybından tesis görevlileri sorumlu tutulamaz.
Misafirhane Eşyasına Zarar Verilmesi
Madde 32- Misafirhane ve eşyalarına verilen zarar ve ziyan, ilgilisine rayiç bedel üzerinden tazmin ettirilir.
Yatak Takımı Verilmesi
Madde 33- Tesiste kalacak her misafire temiz yatak takımı verilir. Bir haftadan fazla kalacakların takımları haftada bir değiştirilir.
Kayıt Defteri
Madde 34- Tesiste kalanlar için misafirhane kayıt defteri tutulur. Defterde misafirhanede kalanların kimliği, kaldığı süre, kalış nedeni gibi lüzumlu bilgiler bulunur.
ALTINCI BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme
Yürürlükten Kaldırma
Madde 35- PTT Yönetim Kurulunun 18.05.1976 gün ve 8971 sayılı kararıyla yürürlüğe giren PTT Misafirhane Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
Madde 36- Bu Yönetmelik PTT Yönetim Kurulunun kabulü tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 37- Bu Yönetmelik hükümlerini PTT Genel Müdürlüğü yürütür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder